• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Профілізація та профорієнтація у закладі
Одним із пріоритетних завдань реформування сфери загальної середньої освіти в Україні є організація профільного навчання старшокласників. Актуальність такого навчання зумовлена потребами сьогодення – посиленням ключової місії школи у професійному визначенні старшокласників, створенням умов для розвитку творчої особистості, здатної ефективно працювати та навчатися упродовж усього життя. Старшокласників потрібно цілеспрямовано готувати до майбутньої діяльності в професійній сфері. Сприяти цьому має запровадження у ЗНЗ профільного навчання

Одна з найскладніших проблем, яка постає перед учнем старшої школи, – вибір майбутньої професії.

Профільна школа передбачає практичну спрямованість освіти, подолання відірваності знань віл реального життя, посилення прикладного аспекту знань, необхідність вивчення предмета у тісному зв'язку з потребами практики, науки і техніки, тобто вміння учнів застосовувати знання на практиці.
Профільне навчання спрямоване на формування єдиної життєвої світоглядної, наукової, культурної та професійної компетентності учнів, що забезпечить їх подальше самовдосконалення та самореалізацію.
Значну увагу при впровадженні профільного навчання заклади приділяє профорієнтаційній роботі. Педагоги, практичний психолог системно вивчають запити учнів, їх батьків, проводять психолого-педагогічну діагностику (бесіди, анкетування, психологічне й дидактичне тестування).
Щороку заклад освіти проводить дні відкритих дверей, під час яких батьків та школярів інформують про профільні класи, мережу професійно-технічних, вищих навчальних закладів, умовами прийому, навчання та подальшого працевлаштування.

У 2023-2024 н.р. профільне навчання в ліцеї здійснюється за такими напрямками:

10-А – військово-спортивний профіль;

10-Б – філологічний профіль;

11-А – військово-спортивний профіль;

11-Б – історико-філологічний профіль.

Допрофільна підготовка у 8-9-х класах здійснюється за

суспільно-гуманітарним, природничо-математичним та військово-спортивним напрямами.

Результати анкетування учнів 9-х класів та їх батьків

щодо вибору профілю навчання у 10-му класі 2024-2025 н.р.
Згідно з річним планом роботи ліцею на 2023-2024 навчальний рік з метою визначення мережі профільних класів на 2024-2025 н.р. з 19 лютого по 01 березня 2024 року в ліцеї було проведено анкетування учнів 9-х класів та їх батьків щодо вибору профілю навчання у 10-му класі 2024-2025 н.р.
Анкетування здобувачів освіти показало, що по 27,2% респондентів обирають філологічний та військово-біологічний профілі, 18,5% – військово-спортивний, 12% – інформаційно-технологічний, 6,5% – математично-економічний, по 3,3% – історико-філологічний та історико-географічний профілі, по 1,1% – історичний та біолого-географічний профілі навчання.
Щодо вибору профілю навчання батьками учнів, то 24,3% респондентів обирають філологічний профіль, 20,4% – військово-біологічний профілі, 19,4% – інформаційно-технологічний, 17,5% – військово-спортивний, 7,8% – математично-економічний, по 3,9% – історико-філологічний та історико-географічний профілі, по 2,9% – біолого-географічний профіль навчання.

Більшість респондентів, як серед здобувачів освіти, так і серед батьків, обґрунтовують вибір профілю навчання потребою у вивченні профільних предметів для подальшого продовження навчання у вищих навчальних закладах.

Кiлькiсть переглядiв: 743